Mindre än två veckor kvar....(2009-11-13)

Sedan har de j-kla riskiga 12 första veckorna passerat. I veckan var vi nere i Skåne och jag kände mig illa tvungen att berätta för de jag träffade. Min mage ser ut som en fem-månaders mage eller en tjock mage....stor i alla fall. Känns bättre att säga "jag är gravid" än att säga "jag har gått upp 5 kg"....båda sakerna stämmer ju :)

Nu har jag haft 38-39 graders feber i tre dygn, ont i kroppen, snuvig och nyser men inte förkyld, torrhosta och trött, trött, trött. Just det, jag hade ont i halsen de två första dagarna också och nu har jag en fruktansvärd huvudvärk. Snarlika symptom på svininfluensan. Jag har proppat i mig en massa Alvedon men febern och huvudvärken vill inte ge med sig. Jag är inte orolig för min egen skulle utan tänker mest på lilla Skrutten i magen och lilla Agnes här hemma. Agnes är störtförkyld och har feber. Idag kom syskonen hit och jag försöker hålla mig undan Natta så hon inte blir smittad med tanke på hennes astma och allergi. Usch, usch...vi får hoppas att det bara är en vanlig febervecka eller något...

Hittade det här från Sjukvårdsguiden.

Om du har något av följande symtom kan du ha svininfluensa. De typiska symptomen är:

- plötslig feber (hög kroppstemperatur på 38 ° C eller över), och

- en plötslig hosta.

Andra vanliga symptom vid svininfluensan kan vara:

- huvudvärk

- trötthet

- frossa

- muskelvärk

- ledvärk

- diarré och orolig mage (ev. kräkningar)

- halsont

- rinnande näsa

- nysningar

- aptitlöshet

Viktigt är att ta tempen då feber är ett av de viktigaste symptomen på svininfluensa. Om dessa symptom stämmer in kan du ha svininfluensa. 

Eftersom jag inte har aptitlöshet så kan det ju inte var grissjukan :) Nu ska jag lägga mig...trött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0