Sov 9,5 timme!

I natt sov Du från kl 21 till 06.30 och om min amningshjärna inte räknat helt fel så blir det 9,5 h. Naturligtvis har jag vaknat flera gånger och lutat mig över Dig för att se så Du andas men det har ändå varit efterlängtade sömntimmar. Igår var Du fortfarande lite gnällig trots att Du blev av med en veckas bajs så jag tror att Du är lite gnällig helt enkelt. Du vill vara med hela tiden och nöjer Dig absolut inte med att ligga själv utan sysselsättning. Även om det är jobbigt och inte mycket blir gjort så är det en ganska kort tid...sen blir mamma och pappa inte lika intressanta längre.
Mammas lille prins.
Du sitter gärna i babysittern...om jag står där och underhåller Dig. Igår satte jag Dig i babysittern vid bokhyllan och tänkte att alla böckerna kunde vara intressanta färger att studera en stund så jag kunde hjälpa storasyster bada...hrmpf....Du var nöjd i 5 minuter. Jag hade Dig till slut i bärsjalen för att få något annat gjort här hemma. Det gillade Du...att ligga i sjalen....Du somnade efter 5 minuter. När vi ska äta brukar vi sätta Dig i babysittern på bordet (golvet är uteslutet för då protesterar Du!) och då funkar det en liten stund sedan ska vi prata med Dig och gulla med Dig. Du vet vad Du vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0