V 22 är här!

Nu kan bebisen ha vuxit till cirka 27 cm, mätt från häl till hjässa. Ögonbryn och ögonlock är fullständiga och fingernaglarna täcker fingertopparna. Nu får du börja tänka på vad du säger – bebisen kan förmodligen höra dig! Du kan kommunicera genom att prata, sjunga, eller varför inte läsa högt? Vissa studier indikerar att bebisar suger starkare när de lyssnar på en bok de ofta hört i livmodern.

Jag förstår inte hur du kan vara så stor och kännas så lite. Igår kände jag otroligt nog en liten karatespark och det var väldigt efterlängtat. Minuterna innan hade nämligen pappa åkte in med storasyster till barnakuten eftersom hon har fått krupp så det var en orolig mamma som vinkade av dem runt tolvslaget. Det var precis som om du ville lugna mig och jag blev faktiskt lugn och somnade till slut med handen på magen. Jag undrar om du kommer hicka lika mycket som Agnes gjorde i magen?

Jag blir mer och mer övertygad om att du är en liten Thor. Jag äter bättre den här graviditeten men rusar ändå upp i vikt hela tiden och det lägger sig inte så särskilt snyggt den här gången. Fast det gör inget....så länge du finns och skuttar runt där inne så är jag nöjd. I förrgår högg det till i magen så jag vek mig dubbel och det var en otäck känsla. I flera minuter stod jag helt stilla och kände efter. Tankarna snurrade och bara tanken på att förlora dig gör mig illamående. Du är så efterlängtad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0