Första Skåneresan

I morgon bär det av. Första långturen för Din del. Hoppas att det går bra...men Du har sovit de gånger som vi har åkt bil innan så jag håller tummarna. Idag fick Du bada i vasken nere i tvättstugan. En massa olja och lagom temperatur och oj vad Du njöt. Nu är Du redo för Skåne!
Lilla prickiga torra goding. Jag tycker så synd om Dig även om Du inte ser ut att lida något.
Nu är Du med oss i blicken också och följer Din omgivning med stort intresse. Ibland kommer det något leende men än så länge pratar Du inte så mycket (Du kommer nog inte få en syl i vädret så småningom för Agnes är ganska bra på att prata här hemma....). Du äter och sover och ibland är det lite oroligt. I natt åt Du var tredje timme men oftast är det var fjärde. Sedan kan Du vakna vid fyra-tiden och vara lite orolig för då är det alla gaser som ska ut! I det stora hela så mår Du bra i alla fall. Pappa var med Dig på BVC idag och Du växer så det knakar.
Födseln     54 cm      3912 gram
100606                    3566 gram
1 vecka                   3520 gram
3 veckor   54,5 cm   3876 gram
4 veckor   55,5 cm   4136 gram
1 månad   56 cm      4414 gram
Senaste veckan hade Du gått upp nästan 300 gram. Tjoho! Jag behöver inte bekymra mig för amningen i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0