En vecka gammal

Hur söt får man bli? Jag kan inte titta mig mätt på Dig och när jag sitter och tittar på min underbara familj så blir jag så stolt....och ödmjuk...hur gick det här till liksom?
Idag fick Du första badet hemma och det gick alldeles utmärkt. Pappa höll Dig och jag och Agnes hjälpte till att tvätta Dig. Du äter och sover och jag ammar ca 6-7 gånger/dag och ibland väcker jag Dig för att ge Dig mat! Jag är lite orolig för Din vikt men i morgon kommer BVC hit och väger Dig. Du är ju så liten....
Du har fått en Prickan av Bibbi och mormor och Agnes är lite avundsjuk på den... Hon vill ju så gärna hjälpa till hela tiden och blir arg/ledsen när vi försöker dämpa hennes iver...t ex är det inte helt lätt att låta henne ge Dig nappen (jepp, Du tog napp redan Din fjärde dag och det kommer vi kanske få ångra men men) eftersom hon vid ett tillfälle försökte stoppa in den i Ditt öga...det är ju inte så lätt! Så fin i kläder från mormor och morfar!
Var kommer Ditt blonda hår ifrån?!? Jag och pappa är minst sagt förvånade.....men fy vad fin Du är. När jag låg på operationsbordet (helt sjukt men där var tio stycken som hjälptes åt med att få ut Dig, sy ihop mig och kolla Dig) så var det lite nervöst och jag var så orolig för att allt inte skulle sluta bra. Du skrek innan de plockat ut Dig men när magen var öppnad och det lät helt underbart. När de sedan tog upp Dig och visade Dig för mig så blev jag helt stum av förvåning....Du var så vacker! Helt otroligt...sedan rusade de iväg med Dig för kontroll och pappa följde med och tog hand om Dig.
Efter tre nätter på BB åkte jag hem. BB i Växjö är under all kritik och sista natten så larmade jag och då tog det tio minuter innan de kom. Du hade fullt med slem som jag fick dra ut för att Du skulle få luft och då blir man rädd. Det är inte personalens fel utan politikerna har bestämt att där ska vara två stycken på natten bara. Jag blev rädd och tänkte på att första natten låg jag helt orörlig och hade inte kunnat lyfta upp Dig. Det känns tryggt att vara hemma! Fast min jäkla hosta hade jag gärna sluppit. Det är inte skönt att hosta när man är nysnitttad...inget jag rekommenderar alls faktiskt.....
Jag tror att jag inte har bytt en enda blöja utan att Du har kissat. Helt otroligt faktiskt....
Nu är det bestämt...nästan....det blir en Emil....pappa bestämde....den här gången!

Kommentarer
Postat av: Sussie

Din lilla goa sötnos...längtar tills jag har semester så att jag kan komma och hälsa på dig o din storasyster (o resten av familjen såklart, men mest er ;))Om dina föräldrar inte bestämt sig helt för Emil (som också är fint) röstar jag på Mio, du ser ju ut precis som en Mio!! Puss o Kram på dig

2010-06-10 @ 18:27:17
Postat av: Bibbi

Lilla hjärtat så söt du är, jag förstår att din mamma är stolt, hon har ju en så jätte fin familj. Stora syster Agnes är ju så duktig, hjälper mamma och pappa att pyssla om dig!Jag hör att du är en Emil, det är fint, pappa får kanske bygga en "snickeboa" till dig också. En stor kram till dig!

2010-06-10 @ 19:36:52
Postat av: Evalena

Så söt man kan vara, ja Mamma Linda hur gick det här till????? jag är jätteglad för att du har fått 2 friska och goa barn, Var stolt!!! Emil blir väl bra på en smålänning och när din storasyster Agnes har lärt dig lite hyss och du själv hittar på hyss så kommer pappas röst att höras över hela Hovmantorp då han skriker Emmmmmiiiiiil. Du får se till att din mamma sköter om sin hosta och kryar på sig, puss och kram till dig lilla gullunge.

2010-06-10 @ 20:02:38
Postat av: faster ulrika

Välkommen till världen lilla Emil!

Mamma har alldeles rätt; du är otroligt vacker! Hoppas vi ses snart igen, du var så mysig och gosen av dig.



Kramisar och pussisar Moppan

2010-06-10 @ 21:05:02
Postat av: Cia med Emma från AFF

Emil är ett toppenfint namn! Ska berätta en liten hemlighet för dig.... min yngsta son skulle få det namnet... men så ändrade vi oss och det blev Marcus, MEN EMIL skulle ha passat honom :)

Förstår så väl att din mamma kan titta på dig hur länge som helst, för jag sitter här och tittar på din bild och kan inte slita mig loss. DU ÄR SÅ FIN!



Du har så många människor omkring dig som älskar dig och vill ta hand om dig, UNDERBART!



OCH GRATTIS! 1 vecka gammal... söta lilla du!



Kramis

Cia

2010-06-10 @ 21:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0