Fixerad

Det var så dags.... Då fixerade Du Dig till slut. Jag var hos barnmorskan i måndags och alla värden var bra. Sista gången och det känns lite sorgligt. Jag har haft världens bästa barnmorska, samma som med Agnes. Viktuppgången blev samma som med Agnes, +13 kg, men det var de där extra kilona vid första invägningen som har stökat till det. Ryggen är helt värdelös för tillfället och jag hoppas att det går över snart!
I morgon blir det inskrivning och en massa samtal tror jag. Sedan åker vi hem och på torsdag gäller det. Märkliga känslor nu. Det gick så fort den här gången och det har varit en helt annan oro. Jämfört med när jag väntade Agnes så var jag mer orolig för vad som skulle hända vid förlossningen och efter...mest tankar hade jag nog på hur livet som mamma som skulle bli. Nu är det oro för att något ska hända Dig på torsdag och jag har lite panik över andningen som kan vara lite strulig vid snitt. Förhoppningsvis kan läkarna lugna mig i morgon. Jag har varit mycket mer orolig den här gången för att något ska hända under graviditeten och det har varit blandade känslor varje gång barnmorskan ska lyssna på hjärtat....för tänk om där inte är något! Du har varit i full gång de sista månaderna så jag har aldrig behövt vara orolig egentligen. Nu är jag lugn över amning och själva bäbislivet så de orostankarna är borta. Snart börjar livet som sönderstressad tvåbarnsmamma.....phu......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0