För varmt för Dig

Nu är det varmt! Igår fick Du ligga i vagnen eller på filt på gräsmattan och slippa både byxor och täcke. Du sov som en stock och prickarna börjar bli bättre. Vi svalkar även av Dig med lite vatten ibland och det tycker Du är skönt. Lilla söta gossen vad fin Du är. Igår var Du med inne i Växjö och handlade. När vi var i affären var där några barn som sprang runt och härjade och skrek hysteriskt så Du vaknade och blev jätteledsen...så rädd! Som mamma vill man skrika till de andra barnen att de kan ju lugna ner sig men eftersom jag är svensk och lite sådär lagom så gör man ju inte det och hujeda mig för att säga till ANDRAS ungar i affären :)
Du äter lite oftare på dagen och en gång på natten (runt två tiden) och en gång på morgonen (allt mellan fem och sju). Jag läste att när det är varmt är det viktigt att låta Dig äta ofta för Du behöver vätskan. Tydligen gör barn så att de äter bara lite åt gången men oftare för att få sig den tunna mjölken när det är varmt. Coolt.
Omvärlden börjar bli intressant nu! Mitt randiga linne och min rutiga kudde är spännande.
Jag skulle köpa en babysitter, babygym och hoppgunga till Dig på Blocket men det var redan sålt. Typiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0