Kräk, kiss och bajs

Vilken stolt fin pappa med e n åtta timmar gammal Emil...
Killar kan visst det ha en liten rosa napp med motivet en flicka med två tofsar.... Köptes på Apoteket dagen då vi lämnade BB och jag hade inget könstänkande där inte....
Lilla fina Emil....som Du kissar! Jag har nog bara bytt två blöjor då Du inte har kissat ner skötbordet. Idag gjorde Du en dubbelfint. Jag tog upp Dig från sängen (som Du hade kräkts i), la Dig på skötbordet, av med kräkkläderna, öppnade blöjan, tog skydd, väntade.....sedan kissade Du, phu...jag var beredd, av med allt och lufta gumpen lite...då kissar Du IGEN och bajsar! Tvätta, tvätta, tvätta....fast Du är helt underbar. Nu är Du vaken lite längre stunder ibland och ligger bara och studerar omgivningen och lyssnar. Dina ögon går lite kors och tvärs ibland men allt klär en skönhet :)
Så lugnt och fridfullt i söta "stinkydräkten" som faster köpt till Dig.
Nu vill jag bli frisk. Sömnen är helt ok på nätterna och Du får mat innan jag går och lägger mig (senast kl 22) och sedan blir det en gång på natten och en gång på morgontimmarna. Eftersom pappa tar Agnes (som åter har hamnat i en illpigg-på-morgonen-period och vaknar halv sex) så kan Du och jag sova lite längre. Idag sov jag till halv åtta!!! Sömnen är det som sagt inget fel på men jag är väldigt trött på min hosta, förkylning och huvudvärk. Märkligt men det var likadant med Agnes. Jag har aldrig varit sjuk så ofta som jag var när hon kom till världen!

Kommentarer
Postat av: Faster Ulrika

Emil; du får tipsa mamma om att ha en speciell handduk på skötbordet som har ett enda syfte- att läggas på tisseman så fort blöjan åker av!



Kramisar Moppan

2010-06-12 @ 20:44:47
Postat av: Sara

Vilken liten goding, det är nästan så att man blir sugen på en liten bebis. Men det får nog räcka med att komma och gosa med lille Emil.

2010-06-14 @ 08:31:12
Postat av: JJenny

SOM du kommer att uppskatta den här sidan som mest handlar om ditt kiss och bajs. Kolla med syster var hon sökte hjälp för att bearbeta sin sida. Du är så fin! Tänk att min tosiga kusin kan åstadkomma såna fina barn;)

2010-06-14 @ 15:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0