Pappas näsa

Jag har äntligen hittat en likhet....Du har pappas näsa! I övrigt så har jag ingen aning var allt kommer ifrån...möjligtvis har Du fått min "bekymmersrynka"...söt är Du i alla fall!
Vilken storasyster Du har! Hon är så försiktig och har sån koll på Dig. Minsta lilla Du piper till så skriker Agnes "NAPP" och rusar in till Dig och om jag säger att lillebror behöver inte napp nu så tittar Agnes på mig och säger "BAJS?" och vill att vi ska byta på Dig.... Hon tycker inte om när Du piper....
I natt har Du varit lite ynklig igen. Det blir aldrig något skrikande (Du hinner inte för jag är hos Dig på två sekunder) men Du gnyr ofta och jag undrar om det är magen som krånglar lite. Fast det är ju himla märkligt att magen blir okej så fort Du får komma nära Din mamma.... Efter tvåtimmarsvak med Agnes i natt så var jag inte särskilt pigg utan bytte på Dig, gav Dig mat, testade napp och sen fick Du sova lite hos mig (så jag fick sova lite också!). Du är så skör. När jag byter på Dig så piper Du om vattnet är lite för kallt, när jag ska ta av/ta på Dig kläderna, när Du tappar nappen, när jag tar på Dig blöjan, när Du har en droppe bajs i blöjan och Du blev när jag satte upp en mobil vid Din säng som jag tänkte att Du kunde ligga och titta på....när Du såg den ryckte Du till och såg helt förskrämd ut! Agnes älskade den och framför allt fjärilen! Snacka om att barn är olika! Att ha barn är som att ständigt resa mot okända resmål! Idag tog pappa i alla fall fram bärselen och gick runt lite med Dig....åh, vad Du njöt och Du somnade bums! Din pappa har en teori om att storasyster låg och åt ca 45 minuter varje gång och fick kanske sitt närhetsbehov tillfredsställt då medan Du kastar Dig över bröstet och äter på 10 minuter så Du får ju aldrig vara så mycket nära... Kanske därför som Du behöver klänga på oss lite....väldigt mysigt i alla fall! Storasyster var inte många minuter i bärselen och hon skulle aldrig somna varken i den eller i vår famn.
Nu ska jag vila lite. Pappa är ute och promenerar med Dig och storasyster i vår nya (eller den är ju inte ny men för oss är den det) syskonvagn.

Kommentarer
Postat av: Cia med Emma från AFF

Åååååååh så fina mysbilder på dig och storasyster Agnes. UNDEBART!



Kramis på er båda,

Cia och Emma

2010-06-21 @ 21:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0