Snitt!!!

Igår hade jag samtal med läkare om förlossning. Jag vill inte föda och det slutade med att jag stortjöt. Läkaren envisades med att vi skulle låta det komma igång av sig själv och om jag vill avbryta på vägen och snittas i stället så blir det snitt då. Jag litar inte på Växjö BB och vill inte råka ut för samma sak som det blev med Agnes. Jag har nog aldrig känt mig så liten och idiotförklarad som jag gjorde den dagen Agnes kom. De lyssnade inte och de trodde inte på mig och det var en kaotisk dag med extrainkallad personal. Personalen visste inte om jag hade öppnat mig eller om jag hade fått bedövning och helt plötsligt fick jag en lugnande spruta i låret! Oddsen för att det ska bli så igen är förhoppningsvis inte så stora men jag vågar inte chansa. Jag vill njuta av de sista veckorna av graviditeterna och inte gå och ha ångest över förlossningen. Nu är det i alla fall bestämt....det blir ett snitt och det är inget ogenomtänkt beslut från min sida. Jag vet att det är större risker för vår lille kille och jag vet att det kommer vara jobbigt med operationssår men jag har bestämt mig och till slut ändrade läkaren också sig. Vad märkligt det känns...nu vet vi exakt vilken dag Du kommer till oss. Fy fasiken vad jag har sammandragningar....

Kommentarer
Postat av: Cia med Emma från AFF

Vännen då.... skönt att du fick som du ville, det är så viktigt att man får goda minnen av sin förlossning och att vara rädd ska man verkligen inte behöva.

Själv har jag alltid varit livrädd för snitt och fött mina 3 på "vanigt" sätt. Alla tre helt olika förlossningar, men har alltid fått beröm för att jag har en kropp som är gjord för att föda barn :)Fött stoooora barn, men det har inte varit något problem.



VIKTIGAST är DU och lillebror, att ni mår bra!

KRAMIS!!!

Cia

2010-05-16 @ 07:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0