En liten söt farbror...

Mormor har köpt tuffa kläder till Dig. Du är så fin och pappa blev lite avundsjuk för han vill också ha en sådan stil tydligen...

Gubbkepsen har jag köpt för länge sedan och den kommer väl inte användas så mycket men fin är den...och Du så klart.
Lilla klängranka. Du ligger och jollrar på nätterna. Du är inte ledsen och vill inte upp utan ligger mest och pratar med mobilen. Jag ligger och lyssnar och ler för mig själv trots att jag är väldigt, väldigt trött. Jag njuter. En dag kommer jag sakna ljudet av Dig. Det är oundvikligt. Du kommer ju faktiskt också bli stor och inte vilja ligga i en spjälsäng i vårt sovrum. Idag har vi varit ute och promenerat. Du tycker det är helt ok att ligga i vagnen och brukar somna efter 5 minuter. Sedan har Du suttit med vid köksbordet och läst lite reklam medan jag och Natta käkade frukost. Nu vänder Du Dig ganska ofta från rygg till mage. Sedan blir Du arg. Det är ju lite jobbigt att ligga på mage. Idag har Du hjälpt mig att hänga tvätt. Du har väldigt känslig hud och har torra fläckar och prickar överallt. Jag börjar fundera på om Du har klåda också för det är väldigt ofta som Du river sönder Ditt ansikte och hårbotten och jag klipper ändå Dina naglar ofta. Jag har snart provat alla krämer och olja men de hjälper bara för stunden sen blir Du torr igen. Lille Emil...mammas prins.
Igår provade jag att ge Dig mat när jag gick och la mig vid 21.30. Funkade hyfsat eftersom Du inte åt förrän 03.30. Sedan somnade Du och vaknade vid 04.45 och låg och pratade till 05.30. Då gav jag upp och gav Dig mat för att få tyst på Dig. Sedan sov vi till 07. Lyxigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0