Glad men mammig

Lilla glada gosse. Vi har det mysigt Du och jag när syrran är på dagis. Vi busar och gosar och sen sover vi en stund ihop i mammas och pappas säng eftersom Din mamma oftast är väldigt trött. Du äter bara en gång på natten men vilken aptit Du har. Trots att Du får bara gröt och burkmat så verkar Du bara vara helt inställd på att Du SKA äta var fjärde timme dagtid och på natten går det ca 6 timmar.
Din hud är så känslig och reagerar på allt. Är det kallt blir Du röd och torr om kinderna. Äter Du mat (oavsett om det är burk eller gröt) så blir Du röd runt hela munnen. Ibland blir Du röd dagen efter att Du har badat. Oftast blir Du bra några timmar om jag smörjer Dig men sen kommer det tillbaka.Jag ser inget riktigt mönster i det. Ibland är Du röd på morgonen (fast oftast inte) och ibland är Du röd på kvällen. Dessa runda röda kinder. Jag får fråga doktorn när vi ska på nästa kontroll.
Idag är en dag då jag är oerhört tacksam över att jag har två friska underbara barn och tänker på de som förlorar sina barn. Bara tanken gör att det hugger i magen och jag förtränger alla tankar på att något faktiskt kan hända ens barn. Usch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0