Sprutor

Idag var det invägning. Det gick bra. Du var 67 cm lång och vägde 7 700 g (tror jag...). Vid samma ålder var Agnes 68,7 och vägde 8 620 g! Du är ju liten jämfört med henne! Fast barnmorskan tyckte att Du ökade bra i vikt och hon förstod att Du ratade vanlig mat för mammas mat är ju så god :) Lille plutt vad Du är fin. Vi har vår stund mellan kl 06 och 06.30. Pappa går upp kl 06 och då börjar Du oftast vakna till lite lätt. Agnes vaknar också då men pappa tar henne och sedan skriker hon igång sina syskon. Du och jag ligger och mornar till oss och mamma pussar Dig vaken. Sedan tänder jag lampan så vi kan ligga och prata en stund, Du och jag.
Du fick två sprutor idag. Första sprutan så sa Du inget men andra gör ont. Nappen fixade det. Idag var första gången som Du var mammig. När vi kom in på BVC så fick inte Laila (barnmorskan) titta på Dig ens för då började läppen darra och sen trillade tårarna. Det var riktigt förtvivlat där ett tag och det blev gråt varje gång hon närmade sig. Lille gossen....
Så tuffa kläder som mormor har köpt till Dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0